Is Binary Trading Permissible?

Question:

Is binary trading allowed in islam?

Answer:

In the name of Allāh, the Most Gracious, the Most Merciful.

As-salāmu ‘alaykum wa-raḥmatullāhi wa-barakātuh.

In principle, the Sharī‘ah has made any transaction which has uncertainty or ambiguity, impermissible, as that leads to disputes and disagreements [1].

In Binary trading, one enters into a contract, based on uncertain occurrences in the future, thus the element of uncertainty will make it impermissible to deal in.

And Allah Ta‘ālā knows best       
Maulana Bilal Issak
Fatwa Dept.

Checked and Approved by,
Mufti Luqman Hansrot

You may also see: http://darulfiqh.com/is-it-permissible-to-trade-in-binary-options/


[1]

الدر المختار شرح تنوير الأبصار وجامع البحار، ص: 414

و بيع (الحمل) أي الجنين، وجزم في البحر ببطلانه كالنتاج (وأمة إلا حملها) لفساده بالشرط، بخلاف هبة ووصية (ولبن في ضرع) وجزم البرجندي ببطلانه ولؤلؤ في صدف

للغرروصوف على ظهر غنم

  النهر الفائق شرح كنز الدقائق 3/ 420

: فيه نظر لأن من شروط صحة البيع القدرة على التسليم عقبه، ولذا لم يجز بيع الآبق كما سيأتي وهو باطل أو فاسد قولان، وأثر الخلاف يظهر فيما لو أخذه وسلمه فمن قال بالأول قال: إنه لا يعود صحيحًا وعليه البلخيون، ومن بالثاني قال: إنه يعود، وعليه الكرخي وطائفة كما سيأتي فإطلاق المص أولى

(و) لم يجز أيضًا بيع (الحمل) بسكون الميم ما في البطن من الجنين (لنهيه – صلى الله عليه وسلم – عن شراء ما في بطون الأنعام حتى تضع)

 العناية شرح الهداية 6/ 411

(ولا بيع الحمل ولا النتاج) «لنهي النبي – عليه الصلاة والسلام – عن بيع الحبل وحبل الحبلة» ولأن فيه غرر

الهداية في شرح بداية المبتدي 3/ 24

الأثمان المطلقة لا تصح إلا أن تكون معروفة القدر والصفة”؛ لأن التسليم والتسلم واجب بالعقد، وهذه الجهالة مفضية إلى المنازعة فيمتنع التسليم والتسلم، وكل جهالة هذه صفتها تمنع الجواز، هذا هو الأصلا

بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع 4/ 184

جهالة مفضية إلى المنازعة فيفسد، العقد

ولا يجوز بيع الحمل ولا النتاج) النتاج ما سيحمله الجنين، ثم بيع الحمل لا يجوز دون أمه ولا الأم دونه؛ لأن الحمل لا يدرى أموجود هو، أو معدوم فلو باعه وولدته قبل الافتراق وسلمه لا يجوز

(قوله: ولا بيع اللبن في الضرع) ؛ لأنه غرر فعساه انتفاخا وربما يزداد فيختلط المبيع منه بغيره

بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع  5/ 163

إن الغرر هو الخطر الذي استوى فيه طرف الوجود والعدم بمنزلة الشك

http://www.top10binary.net/how-to-trade-binary-options


DISCLAIMER – efiqh.com questions
efiqh.com answers issues pertaining to Shari’ah. Thereafter, these questions and answers are placed for public view on www.efiqh.com for educational purposes. However, many of these answers are unique to a particular scenario and cannot be taken as a basis to establish a ruling in another situation or another environment. efiqh.com bears no responsibility with regards to these questions being used out of their intended context.

  • The Shar’iah ruling herein given is based specifically on the question posed and should be read in conjunction with the question.
  • com bears no responsibility to any party who may or may not act on this answer and is being hereby exempted from loss or damage howsoever caused.
  • This answer may not be used as evidence in any Court of Law without prior written consent of efiqh.com
  • Any or all links provided in our emails, answers and articles are restricted to the specific material being cited. Such referencing should not be taken as an endorsement of other contents of that website.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *